zondag 20 december 2015

Kerst quilt reces



Bijna kerst, de kerstkaarten zijn op de post, het huis is in kerstsfeer nog even boodschappen doen de komende dagen en er is volop tijd voor bakken, koken en gezelligheid.


Dit is DE  kerstbal die wij bij AQGO hebben gemaakt. Mijn lief was er zo van gecharmeerd en heeft zich er vervolgens op gestort. Resultaat, heel veel ballen, Leuk hè  

Ook zijn wij met AQGO nog naar Landgoed Laag Soeren  geweest. Hier woont een collega en exposeert een collega. Een super ontvangst door beiden, helaas ben ik vergeten foto's te maken, hoe dom.



Met mijn blog ga ik dus even met kerstreces, maar achter de schermen  ben ik bezig met het maken van een website en ga ik de layout van mijn blog aanpassen aan die van de website. Dus in 2016 zal mijn blog er iets ander uitzien, maar de vrouw er achter blijft natuurlijk dezelfde.

Uiteraard ga ik ook bezig met het huiswerk voor Quilten Speciaal 13, vier opdrachten is niet mis, meer hierover aanstaande donderdag op het blog van het Quiltersgilde. 
Wel wil ik alvast verklappen dat wij een geweldige les hebben gehad van Els van Baarle .
Batikken leek mij niet mijn ding, maar wat is dit een uitdaging. Dus als ik tijd heb, dan ga ik hiermee ook nog even aan de slag.
Hieronder de eerste resultaten. Dit is pas de eerste laag, in de volgende les volgen er meer lagen.


Mijn uitwerking van de opdracht van  de vorige les was helemaal oké. De enige opmerking was kijk nog eens kritisch naar de franje aan de bovenkant. Moet het blijven, moet het korter of helemaal weg?  De meningen waren verdeeld en ik ga er de komende dagen nog eens hard over nadenken. Advies is welkom. Hoewel, via een foto is het misschien lastig advies geven. 


Zondagmorgen nog even naar een expositie van BArt geweest. Berkelland Art,  de club waar ik ook graag lid van wil worden.  Naast afstuderen voor QS13 is lid worden van BArt de uitdaging voor 2016. 
Het is een goede mogelijkheid om mijn werk af en toe te exposeren en de feedback van collega leden, die niet uit de Textielkunst komen is natuurlijk ook zeer waardevol. 


Rest mij alleen nog, om iedereen goede feestdagen te wensen en voor 2016 gezondheid, geluk en veel creativiteit. 
Voor ons begint het goed, vanavond werden wij blij verrast met deze prachtige taart. Dankjewel lieve creatieve buurtjes. 






3 opmerkingen:

  1. Super, de kerstballen! Lijkt me erg moeilijk te maken? En ook weer een mooie tt bezocht , altijd fijn. De franjes mag je wat mij betreft weghalen!
    En natuurlijk nog eens mijn goede wensen voor een mooi en creatief jaar . Fijne Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Jo wat heb je hard gewerkt aan je website! Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn de kerstballen, heb er vorig jaar ook een gemaakt, best veel werk.
    Wat een heerlijke taart heb je gehad, zo mooi, bijna zonde om op te eten.
    Natuurlijk wens ik jou ook fijne feestdagen en een gezond en creatief 2016

    BeantwoordenVerwijderen