woensdag 5 november 2014

Symposium Stof tot Kunst



Het symposium werd op vrijdag 31 oktober gehouden in her theater Prismare in Enschede. Bijna een thuiswedstrijd en dus super comfortabel. 
Het symposium werd georganiseerd  door Stichting Eurpean Art Quilt en Stichting Art Quilts Nederland en dat allemaal omdat de tentoonstelling European Art Quilts VIII te bewonderen is in  museum Twentse Welle 

Het ochtend programma met een inleidingen  door Henk Lijding (Art Quilts voorbij), Mieke Simon Thomas (de poortwachter spreekt), Monika Auch (Needle Power), en Wilja Jurg (wat maakt "kunst" kunst) was zeer interessant. Victor DeConinck, de dagvoorzitter was zeer vaardig in korte bondige samenvattingen tijdens de panel discussie. De discussie was voor mij wel een beetje een brug te ver. Ik ben een beginnend art quilster, nog een hobbyist en weet niet of ik ooit het niveau van een kunstenaar kan bereiken. Maar ik heb heel erg goed geluisterd en begrijp, dat als je wat wil bereiken, het een vrij solistische weg is die je moet gaan en dat de  eigen pr goed op orde moet zijn. 

De tentoonstelling is een echte aanrader en de prachtige werkstukken confronteren je met je eigen beginners niveau. Niet erg en zeer leerzaam.
Ik kan iedereen die interesse heeft in art quilts de tentoonstelling aanbevelen. Echt doen, de quilts hangen prachtig en de belichting is top. 
Voor wie niet in de gelegenheid is om de tentoonstelling te bezoeken nog een paar mooie foto's, maar natuurlijk zijn de quilts in het echt veel mooier. 



M


M
Ik ben blij dat ik het boek heb gekocht waarin alle tentoongestelde quilts staan met een korte beschrijving van de kunstenaar / quilter en de quilt.
NAGENIETEN

1 opmerking: