dinsdag 4 maart 2014

Allerlei activiteiten

Het was een weekend met enorm veel bezigheden. Ik heb even hard gewerkt aan mijn Waddenquilt en zie hier, het resultaat.

Ik heb (te) lang aan deze quilt gewerkt.  Aan onderdraad is één klos garen verwerkt en op veel plaatsen bestaat de quilt uit 6 lagen. Nu de quilt hangt ben ik tevreden en super trots. Ik vind dat ik toch wel weer een stap in mijn ontwikkeling als art quiltster heb gemaakt. 







Mijn art quiltje voor de tentoonstelling mini quilts is op de post. Nu is er tijd voor het maken van  een proefje voor de aanmelding van de algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde in Arnhem. 
Ook is er ruimte voor het huiswerk voor de cursus voorstudies, een leuke uitdaging om hier  iets moois van te maken. 


Het transparante werkstuk van de workshop die Wil Fritsma bij AQGO heeft gegeven roept ook heel erg hard om  aandacht. Van Liesbeth haar resultaat wordt ik helemaal enthousiast, ik ga er mee aan de slag.

Vanavond zijn onze meisjes in de bak aan het paardrijden en na afloop gaan wij bijkletsen. Morgen is er een avond van Vrouwen van Nu en donderdagavond ga ik muffins bakken volgens het recept van Liesbeth en voorbereidingen treffen voor AQGO. Aart heeft een thema voor ons waarvoor ik de nodige materialen nodig heb, o.a een zeefdrukraam. 



Mijn lieve lief heeft er één voor mij gemaakt. Met zijn  technische achtergrond heeft hij er eerst via internet en YouTube een studie van gemaakt. Het resultaat is een bijna proffesioneel raam. 



Vorige week vrijdag heb ik allemaal viooltjes gekocht en hiervan drie kransen gemaakt. Met wat over is gebleven heb ik potten gevuld. Het is nu echt voorjaar op het erf. 
Zie voor een beschrijving van het maken van de kransen op de pagina Landleven en Jo.
Vervolgens ook de fuchsias uit de kuil gehaald en opgepot. Ze staan nu in het kasje en kunnen gaan groeien. Natuurlijk moet er wel een plaatsje voor Okkie overblijven, het is voor onze snoezepoes een heerljk slaapplekje.


4 opmerkingen:

  1. Oh Jo wat is je Waddenquilt prachtig, heel mooi, ga daar maar eens lang en uitgebreid van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de waddenquilt ziet er geweldig uit. Je hebt weer hard gewerkt. Ik hoop dat je hem vrijdag meeneemt ??? groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je waddenquilt is super geworden. Ik hoop ook dat je hem mee neemt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die wil ik vrijdag ook wel zien! Perfect zo'n man die een zeefdrukraam maakt, zo te zien heb je het juiste gaas te pakken gekregen. Ik neem vrijdag Ducttape mee, om de randen af te plakken, zonde van het hout als daar vocht in komt.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen