dinsdag 4 juni 2013

Okkie de lapjeskat en nog veel meer

Het is even heel erg stil op mijn blog geweest maar daar ben ik weer.Als je na een weekje afwezigheid de favoriete blogs leest is het  heel erg leuk dat mijn blog "zomerexplosie" het blog van de week is bij het Quiltersgilde, een echte verrassing.



Vandaag op mijn blog Okkie de lapjeskat.


Okkie is op een fabrieksterrein onder een paar pallets gevonden als herfstkatje van ongeveer 4 weken oud. Wij hebben haar kunnen redden en als dank is zij lief voor ons maar voor anderen blijft zij een kleine wilde kat. Na een half jaar was het tijd om Okkie te castreren. Nadat Okkie in slaap was gebracht werd het oeps, een sterilisatie!


Okkie waar zit je?


Tijdens een bijeenkomst van AQGO, gegeven door Nienke heb ik Okkie als lapjeskat uitgewerkt volgens de methode van Susan Carlson. Een leuke maar bewerkelijke techniek. Allemaal kleine lapjes worden op een dunne stof geplakt en vervolgens vast genaaid. Het is een beetje schilderen met lapjes en de methode is zeker ook toepasbaar in een Art Quilt.





Het was voor ons een weekend vol activiteiten. Donderdag werd mijn schoonmoeder 93 jaar. Vrijdag werd mijn schoonzus 65 jaar en zaterdag vierden mijn zus en zwager hun 40 jarig huwelijk.







Tussendoor werd het gras gemaaid, het is prachtig weer om te hooien. 


Zondag was mijn lief jarig. Een dag met doorlopend visite en natuurlijk ging er ook weer een koningin vandoor.
Onder veel belangstelling werd het nieuwe volk geschept.

 












En er was veel tijd
voor gezelligheid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten